Leaving this place.

Det är bestämt nu. Den 12 augusti åker jag ner till Tyskland för att stanna där ett år. Kommer bo i Bruttig i en familj bestående av två föräldrar och två söner, som jag kommer att hjälpa till att ta hand om! Det finns också en charmant hund med i bilden.

Ser fram emot det här oerhört mycket. Har längtat så länge och har äntligen hittat en familj som verkligen verkar passa mig superbra! Många gemensamma intressen (t om samma musiksmak, tänk det ni!) och de är även väldigt lätta att prata med. Hade skypedejt med min värdmamma i en timme i torsdags, och då pratade vi ingenting om "jobbet" utan endast om vardagliga saker, som hår, skolsystem, efternamn och mycket annat. Känns bra att ha hittat en familj som jag kan prata ordentligt med!
 
Har även pratat med en av deras tidigare au pairer och hon säger att det är en fantastisk familj. Ungarna är tydligen de bästa man kan ta hand om och väldigt mysiga. Jag har också fått intryck av att de är det. Enligt denna au pair är de också väldigt sociala och välkomnar en verkligen som en familjemedlem.

Något annat som känns bra är att de har en hund! Ska bli trevligt att inte behöva släppa djuren helt och hållet liksom. Är ändå van vid att ha massor med djur runt mig och det känns då lite som en trygghet att ha en vovve där.

Tror verkligen på detta. Det kommer bli jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0