Life is misunderstood.

Vaknade vid nio och tänkte att wooeh jag kan ligga kvar lite till då folket inte kommer förrän klockan elva (släkten kommer idag för att fira systers födelsedag) men så kom jag på att jag har en del att plugga på... bland annat tyskan. så jag fick helt enkelt ta mig i kragen och skuttade ur sängen och sitter just nu på mitt golv med tyskaböcker och tyskahäften runt mig, plus google translate (fastän det suger är det bättre än ingenting) på datorn. Duktig pojk, eller hur?

Gårdagen var fiiiin. Spenderade mestadels av den i Göteborg. Först skola med prov. Vadå ont i handen av allt skrivande på provet? Men hur som helst, det gick nog hyfsat bra. Känns som det i alla fall. FIck ur mig en hel del och några saker måste ju vara rätt, haha.
Efter skolan åkte jag med Andréa till Mölndal för att hålla henne lite sällskap. Tog sedan spårvagnen tillbaka och spenderade en timme på stadsbiblioteket. Efter det gick jag runt på Mordstan och glodde musik och tog mig en sväng till hemköp för att köpa mig nåt lätt att äta eftersom jag visste att jag inte skulle vara hemma förrän sent på kvällen.
Vid halv sju hade jag absolut ingenting att göra så då gick jag till centralen och satte mig där och tittade lite i min väska efter något intressant att läsa. Först blev det dagens Metro, och när jag var klar med den hittade jag inget bättre än en utskriven engelsk wikipediatext av vad som definierar en dialekt och vad som skiljer dialekt och språk åt. Så det spenderade jag 45 minuter med att läsa. Och vad som definierar en dialekt? Ingen aning. det gick typ in på ena sidan och ut ur andra.
vid halv åtta kom hur som helst Matte! Inte träffat honom på länge så det var myspys. Var med honom i en halvtimme, sen tog jag bussen hem och han stack hem till sin pappa.
Åkte hem, åt, satte mig vid datorn, somnade.

Idag är det som sagt kalas, och en heeel deeeel plugg. Men vi hörs troligtvis ett par gånger under dagen. Måste ju roa mig med något annat än läxböckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0