Master of Puppets.

Har väldigt tråkigt så kastar upp lite musik här och skriver någon kommentar till varje låt. Inget ni behöver lyssna på/läsa om ni inte vill, gör det mest för min egen skull för att hålla mig road och för att jag älskar att sitta och glo runt på massa olika musik.

Skitlängesen jag lyssnade på Guns n Roses men kom att tänka på denna låt nu ikväll. Den är mysig att lyssna på under kvällen då den är så lugn och fin. Tycker även Axl är het i denna videon. (hans utseende nu för tiden....dekadens på hög nivå). Gillar även Axl's röst när han sjunger 'vanligt' och inte skränar till sin röst som han brukar göra, och som han gör senare i denna låt..


Ganska nyupptäckt band från min sida. De spelade på metaltown. Jag och Lolloh lyssnade runt lite dagen innan metaltown och vi tyckte de var nice. Just denna låt är väldigt stark och kraftfull och gillar den skarpt. Tycker förresten sångarens röst påminner mig om sångaren i Creed eller vad de heter.


Lite dreggel på sångerskan ♥ Såg Arch Enemy på metaltown, riktigt bra var de. Bra publikkontakt osv. Och sångerskan var väldigt vacker när hon log. Tycker för övrigt att det är jävligt ballt att en kvinna tar sig an rollen som vokalist i ett sådant här band. Bevis att det inte bara är män som kan, woho! Nä men stort beröm till detta band, verkligen.


Ni som sett School of Rock med Jack Black vet vad detta är för låt då den spelas i slutet av filmen (dock inte utav AC/DC utan av själva 'school of rock'. Ja vad kan man säga? Härlig låt, härligt band.


En låt jag kan lyssna på HUR mycket som helst. Älskar verkligen James röst här. Jättehärlig att lyssna på när man sätter på hög volym i hörlurarna och bara lyssnar. Metallica är helt klart ett av de bästa banden som finns, ingen tvekan. Riktigt jävla bra.

Nu får det räcka med musik för ikväll... skulle kunna lägga upp massa mer (har redan massor med idéer) men det kan vi ta någon annan dag. Vill inte dränka er i musik (även om det skulle varit helt underbart). Vet inte ens vad det är för folk som läser detta. Jo några vet jag ju, men inte alla. Kanske inte ens någon som lyssnar på sånt här så yeah. Men det kommer nog upp mer i morgon eller övermorgon.

Har i alla fall snackat med Matte nu och det blir Pirates 4 någon dag nästa vecka. Vackert. Bra att vi hittade någon film som båda ville se hehe. Lite illa annars. men men..

Gosh jag är så jääävla uttråkad och jag känner att jag bara pratar på om massa skit nu men vem bryr sig? Det håller mig ändå sysselsatt och det är en av de få anledningar till att jag bloggar. Endast privata anledningar.
1. det hjälper mig att reda ut tankarna
2. det håller mig sysselsatt
3. det gör att jag får skriva, även om det egentligen bara är skit.

Kommer bli ett långt inlägg detta.. nåja. i morgon hade jag hur som helst tänkt ta lite bilder på vovven, om det är fint väder vill säga. Blir så tråkiga bilder annars tycker jag. Eller det kan ju bli fina men inte på hunden. Då vill jag ha bra ljus med hjälp av solen. Men vi får se hur vädret ser ut i morgon.

Ska sluta tjöta nu, vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0