Forgiveness and letting go are steps on our road back to happiness.

Skrev nog i det förra inlägget att jag flyttar till Lund nästa sommar. Tänkte dra lite hur jag tänker kring det och vad jag än så länge har för planer.

Det första jag tänkte var att jag ska hyra rum hos någon random person som hyr ut. Kollade runt lite på nätet och såg att det kostar ca 2500-4000 spänn per månad, beroende på hur stort det är, hur mycket som ingår i hyran och lägenhetens läge. Det skulle alltså bli några tusen för en sommar. Men jag ska jobba som fan fram till nästa sommar och leva snålt detta år (så snålt som det går) så jag har ordentligt med pengar.
Idag slog det mig dock att jag kan bo hos någon jag känner, det blir både lättare och billigare. Lättare eftersom jag känner redan personen och personens familj då och för att jag vill ha möjlighet att kunna ha vänner hemma som stannar över osv. Det kan bli lite svårt om man hyr hos någon man inte känner, inte säkert att den vill ha någon främmande persons vänner springande hos sig. Billigare för att det är billigare att bo hos en vän än hos någon främmande. 
Började hur som helst prata lite med Sass och hon sa att hon tror inte alls att hennes morsa har något emot att jag bor hos dom över sommaren. Så om våra föräldrar går med på det (pappa har redan sagt ja, då är det bara min morsa och sass morsa kvar) så bor jag hos Sassi nästa sommar. Pretty awesome, isn't it?

Nu kom Jess (tror jag, tyckte jag hörde henne larma moppen...) så jag ska dra härifrån. Vi hörs!

Kommentarer
Skriven av: andrea

tycker inte alls det låter bra....

För det första: Leva snålt innebär inga Subway-dejter right?

För det andra: Vad fan ska jag hitta på nästa sommar utan

sär-pär här?

Dissa mig då, gör det! :( <3

2011-07-16 @ 12:12:13

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0