Kalle och chokladfabriken - Roald Dahl

Har nyss läst ut Kalle och chokladfabriken av Roald Dahl så tänkte ta och skriva lite om den och vad jag tyckte osv.

Det är en av de härligaste böcker jag läst. Många leenden lockades fram, genom hela boken och jag har inte kunnat lägga den ifrån mig.

Antar att jag inte behöver skriva vad den handlar om, för vem har inte sett filmen eller åtminstone vem vad det handlar om?

Minns att när jag gick i tvåan eller trean, så läste min lärare Häxorna av Roald Dahl. Högläsning i klassrummet, ni vet. Det var en väldigt underbar bok och när jag bestämde mig för att ta mig igenom Mathias boklista blev jag förtjust när han skrev med Kalle och chokladfabriken.

Hur som helst, för er som inte har läst den.... Do it!
Den är inte alls lång och är egentligen en barnbok så den är väldigt lätt att ta sig igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0