You're everything to me.

I'm alive.

Jävligt längesen jag bloggade. Slutade göra det när min dator gick sönder men tänkte börja nu igen, trots att min dator inte är fixad. Får ta tag i det där snart... Saknar den.

Nå.. vad har hänt den senast tiden då? En hel del. Det största och mest dramatiska för mig har la varit att Cloe och DeSoto åkt iväg till nya hem. DeSoto åkte i söndags och Cloe åkte i tisdags. Tänker inte ta upp det alltför mycket, det orkar jag inte. Kan i alla fall säga att det inte var av egen fri vilja.

Jag känner mig helt lost. Hästar har alltid varit mitt enda intresse. Har aldrig någonsin hållt på med något annat, och dessa djur har varit mitt liv. Känner mig som en förvirrad människa som står mitt på gatan och kollar sig panikartat omkring och tänker "vart är jag? vad gör jag?". Förhoppningsvis försvinner den här känslan efter ett tag.
Eller som en icke japansktalande person som levt i japan hela livet och räddningen har varit en japankarta och ett japanskt lexikon och så helt plötsligt försvinner lexikonet och kartan så står man där och vet varken ut eller in. Ungefär så känner jag mig. Dags att börja utforska Japan utan lexikon och karta....

Vintern har varit ganska bajs med tanke på en del händelser (Mammas hjärnblödning, Jalle gick bort, hästarna osv...) men det har varit en del bra moments också. T ex vid nyår då jag var i Karlshamn i nästan en vecka. Jättemysigt. Spenderade tiden med Lolloh, Jull, Johanna, David, Gandalf, Pancake och Matte. Några av de finaste personer under samma vecka, kan det bli bättre? No way.

En annan trevlig sak var när jag var i Lund för några veckor sedan och besökte Sass. Skönt att komma ifrån över en helg. Trivs i den staden, verkligen. Kan bero på de antal härliga människor som bor där.

Kan ju dra lite av hur dagen har varit.. Vaknade hemma hos Jess och åkte tidigt på morgonen in till Göteborg. Jess och hennes familj skulle på Horse Show medan jag skulle möta upp Andréa för en simtur. Vi simmade 1000 m och sen stack vi åt varsitt håll. Hon hem till sig och jag till skolan för att hämta upp tyskaboken så jag kunde plugga på glosorna som jag har tills i morgon. Stack i alla fall hem efter det, lagade mat och sedan satte jag mig och pluggade. Ligger nu i sängen och gör ingenting. Skriver här och pratar med lite folk, det är la det jag gör. Och funderar på vad fan jag gör uppe. Klockan ringer ju om ca 6 timmar. Borde verkligen sova. Men jag kan inte. Vill verkligen inte vara för trött i morgon. Har ju boksamtalet på engelska då. Har inte riktigt läst ut boken än men eftersom man inte ska fokusera på handlingen utan mer på miljön och karaktärerna så behöver jag inte ha läst ut exakt allt.

Kanske slänger upp ett inlägg i morgon innan jag sticker till skolan. Who knows? Hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0