Once again...

Sovmorgon, sovmorgon, sovmorgon. Det välkomnar jag med öppna armar! Börjar inte förrän halv tio så fick sova till kvart i sju. känner dock att halv tolv var lite för sent för att lägga sig igår... men men, torsdag i morgon så kan sova hur länge jag vill då!

gick in på aftonbladet precis innan jag börjar skriva här. tänkte kolla vad som hänt runt om i världen. det första jag lägger mina ögon på är en artikel om att vince neil (sångare i motley crue för er som inte vet det) tydligen ska ha slagit sin flickvän. alltså...det står jävligt mycket sånt om honom. man kan ju inte veta 100% säkert att det stämmer men OM det gör det så borde han ta och skärpa sig lite. spelar ingen roll att man sjunger i ett av de bästa band som finns, det är ändå inte tillåtet att ge sig på sin tjej. eller nån annan människa för den delen...

idrott idag. woho? nä. men uh. i och för sig bara tre lektioner idag så det är lugnt. då kan jag stå ut med idrott haha.

jag och lolloh planerade värsta bästa grejen igår. david, hennes kille, flyttar hemifrån nästa vinter eftersom han blir 18 då. och lolloh flyttar in hos honom så fort hon gått ut gymnasiet. och jag hade tänkt ta mitt pick och pack och dra ner till malmö/lund när jag slutat gymnasiet. trivs inte alls lika bra här som jag gör nere i skåne. så om det finns någon bra högskola i malmö och jag kommer in på den så drar jag dit ner under sommarlovet efter att jag slutat gymnasiet.
vad är den bra idén då? Jo, den bra idén är då att david redan har en lägenhet, men jag vägrar flytta in ensam hos honom. Lolloh kommer ju ett år senare än vad jag gör eftersom hon är ett år yngre. However så flyttar jag inte in hos honom utan Lolloh för det är liksom hennes kille och det känns fel att bo ensam med sin bästa väns kille haha. Så jag ska hyra ett rum hos nån, bli inneboende helt enkelt, fram tills det att lolloh flyttar till david. då flyttar jag med, och så bor vi alla tre tillsammans i en lägenhet i malmö.
Har ju inte råd att bo ensam så det är en asbra idé. man får typ 8000-9000 i månaden med CSN och studielån och om man tar ett helgjobb (som jag redan har..) så får man ju ihop ytterligare några tusenlappar. och det klarar man sig på om man delar hyran på tre pers.
Nu kanske ni tycker att det är lite elakt av mig och lolloh att planera det här utan david eftersom han är en stor del av det. men nä, det är inte elakt, för lolloh frågade faktiskt förra veckan. eller det var la mer "david..jag och emma ska bo tillsammans efter skolan så du får acceptera det". och då var han liksom "ja självklart hon kan flytta hit när du gör det". så han är helt med på noterna!
Sååå...efter gymnasiet blir jag officiellt skåning!

Nu ska jag sluta skriva och gå och borsta tänderna, ännu en gång, sen ta på mig och gå till skolan.
Hoppas inte mitt långa tjat om malmöflytt har tråkat ut er till döds. om det gjort det lär ni ju inte ha hunnit komma till denna text, så då är det onödigt att be om ursäkt, så det tänker jag inte göra.

hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0