Dag 04 - Mina föräldrar

Crap.. jag orkar inte med den här listan längre! nu skiter vi i den tycker jag.


fick huvudvärk igår och fick åka hem från skolan. ändå åkte jag in till rehab på kvällen för att vara med carl. han hade ringt under dagen och velat det så fick ställa upp, trots huvudvärken. det var väldigt underbart och när jag var hos honom och pratade om hundar, rehab, hockey osv glömde jag bort allt för en stund. huvudvärken försvann. carl är världens bästa huvudvärkstablett höhö. lite tråkigt dock för satt i 2.5 timmars kö påvägen dit. mysigt.
hur som helst.. huvudvärken försvann när jag var hos carl och kom inte tillbaka på kvällen men när jag vaknade i morse var den tillbaka. gick ändå upp, tog tabletter och duschade och gjorde mig i ordning. när jag skulle gå till bussen hade huvudvärken inte släppt så jag gick och la mig igen. sov till typ tio och vaknade upp med mindre ont i huvet men desto mer ont i halsen. hoppas fan inte jag är påväg att bli förkyld. det orkar jag inte.

jo men påtal om kusin så kan jag ju dra lite hur det är med honom.. han har blivit flyttad från sjukhuset till rehab. det var ett litet tag sen. han bor där nu och har inga som helst problem med kroppen. lite svag bara men det är inte konstigt efter att ha legat sövd i 2 veckor och sen inte fått röra kroppen på ytterligare 1 vecka. han har i alla fall flera olika träningspass om dagen, t ex bandy och basket och det funkar fint. han blir starkare och piggare för var dag.
talet är fortfarande lite svårt för honom men det går bättre och bättre. träffade honom för lite mer än en vecka sedan och då kunde han endast säga ja, nej, tack och asså. nu pratar han riktigt bra faktiskt. eller ja det går ju lite trögt för honom och ibland tappar han vissa ord men annars jättebra. han har fått många talövningar också. t ex räkna så långt han kan, säga alla årstider, månader och veckodagar, skriva sitt namn osv. så han kämpar på, verkligen.


hade ju planer på att åka till karlshamn över påsklovet. vet dock inte hur det blir med det nu. fick sms av lolloh i morse att hennes morsa kanske inte orkar med besök pga hon inte mår bra just nu. hon har en sjukdom som gör att hon inte alltid mår så jättebäst så ja. förstår ju om hon inte fixar att någon kommer dit men det skulle vart sjukt synd. ser fram emot det så mycket. mv se helt enkelt. lolloh skulle prata med henne idag efter skolan, så får vi se då. hoppas hoppas hoppas ♥

nu ska jag faktiskt sluta tjata, gå ner och se mig omkring lite, sen lägga mig och läsa Boktjuven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0