Watch out, they're coming for you.

I'm free! slangen är ute nu. det är skööönt. ska lämna in den till vårdscentralen om en liten stund och sen ska jag köpa lite glass, åka hem och käka det, sen iväg och rida. hade tänkt att först ta ett varv på nybörjarrundan som lite trevlig uppvärmning och sen rida på ängen med mycket övergångar, volter osv.
i morgon blir det till ridklubben. ingen aning om vad vi ska göra men det är i alla fall inte hoppning, det vet jag. det var för två veckor sen nämligen.
på söndag hade jag tänkt ta och hoppa lite. har planerat att öva på att komma in i galopp på första hindret. när jag hoppar tar jag det alltid i trav för att hon blir så nedrans pigg. hon älskar att hoppa så när hon ser hindret blir hon så till sig att hon bara flyger iväg mot det, och det blir ju inte direkt snyggt eller bra på nåt sätt. visst, över kommer vi ju, men det finns ju andra saker som räknas också. så jag hade tänkt öva på att komma in i galopp även på första hindret och få henne att tagga ner lite. kommer säkert gå fint efter ett litet tag.

planer för idag då...ja, som sagt ska jag ju lämna in den där slangen och apparaten, sen fika och sen rida. sen vid halv sex ska jag ut till sportlife på Orust och träna lite aerobic med inspiration från afromusiken eller nåt? första gången jag går på det så ska bli intressant att se vad det är. aerobic gick jag ju på när jag var liten och jag kommer fortfarande ihåg en del saker.

sitter här och kom att tänka på att jag väldigt gärna vill ha en paddock. det är lite lättare att t ex hoppa bana då när man har ordentliga hörnen och ramar att rätta sig efter. plus att cloe behöver träna på att hålla sig rakt ut mot väggen vilket är lite svårt när det inte finns några väggar på ängen, haha! som tur är så rider jag ju i ridhus/paddock en gång varannan vecka, när det är ridskola, och det är bättre än inget (:

Jag har en bok här som jag fick av mina föräldrar när vi hade köpt cloe... Från tävlingstravare till ridhäst heter den. finns ganska mycket bra tips i den och den är uppdelad i korta kapitel. från och med nästa vecka hade jag tänkt ta och pröva en grej...ska ta och följa bokens kapitel och under mina ridturer ska jag göra det som står i boken i ordning. Tex...
ridtur nummer 1: Halvhalter och halt. under denna ridtur ska jag träna mycket på att få henne och stanna när jag säger till henne och för att inte hålla på med endast halter och halvhalter hela ridpasset tänker jag lägga in övergångar från t ex trav till skritt, galopp till trav osv.
ridtur nummer 2: sidförande rörelser. denna ridtur blir det mycket skänkelvikningar osv.
ridtur nummer 3: böjda spår. mycket volter i olika storlekar, serpentiner osv.
yeah you get my drift. ska se om det är roligt för både mig och cloe och om jag får ut nåt av det. skadar ju inte att pröva.

nu ska jag ta på mig kläder och sen åka iväg och handla och så. see you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0