Resan till River Sea.

Titel: Resan till River Sea
Författare: Eva Ibbotson

Läste den här boken för ca tre år sen och älskade den. För nån vecka sen dök boken upp i huvet på mig men jag mindes inte så mycket om den, varken titel, författare eller någonting...det lilla jag mindes (utsidan, människor i en båt) gick jag och sa till dom på biblioteket här och dom lyckades komma på vilken bok det var. Underbara människor, dom där bibliotikarierna!

Glömde skriva vad boken handlar om så kör in det här nu i efterhand...
Handling: När den föräldralösa flickan Maia kliver ombord på båten som ska ta henne till okända släktingar i Amazonas är hon förväntansfull inför resan och har drömmar och tankar om sin nya familj och sitt nya liv. Dessa drömmar och tankar krossas dessvärre snabbt när hon anländer till sitt nya hem. Till sin räddning har hon en förmåga att snabbt bli vän med människor, stora som små, och lyckas därför sakta men säkert i hemlighet skapa dig sitt drömliv.

Lånade hur som helst boken och läste ut den på ett par dagar. Den är så mysig men kan inte sätta fingret på vad jag gillar med den så.

Definitivt en bok ni bör läsa!


Kommentarer
Skriven av: jess

SV: okej, vad smörjer du med?

2010-07-20 @ 23:43:57
URL: http://barajessy.blogg.se/
Skriven av: jess

SV: jaah okej, ja bättre än inget, men prova vattnet eftersom det är jävligt torrt i hagarna nu

2010-07-20 @ 23:55:26
URL: http://barajessy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0