Dagens ridpass.

Har ridit två gånger idag. Första gångrn var för några timmar sedan och då gick det la sådär. Hon skulle jävlas och höll på att sparka när man travade och galopperade. till slut fick jag henne att galoppera någorlunda ordentligt och även att trava utan dessa sparkar. dock gick både jag och cloe och småsurade på varandra resten av vägen hem så jag kände att det inte var ett bra avslut. därför bestämde jag mig för att släppa ut henne i hagen och sedan ta henne några timmar senare (vilket jag gjorde) på en skrittsväng bara. ville att både jag och cloe kände att den här dagen gick ganska bra och att ridningen avslutades fint.
på skrittrundan var både jag och cloe på mycket bättre humör och hon skötte sig väldigt bra så dagen avslutades bra, precis som jag hade tänkt.

I morgon ska hon få vila hade jag tänkt då jag troligtvis inte är hemma (ska till liseberg om det inte blir för dåligt väder) och om det då är så dåligt väder som dom sagt att det ska bli så rider jag helst inte, så då får hon vila. det blir alltså vilodag vare sig jag åker till liseberg eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0