I wish I could eat your cancer when you turn black.

Long time no see.

Livet rinner förbi, och jag bloggar inte. Känner mig riktigt duktig på det här.
 
Ja vad har hänt senaste tiden? Vet inte, inte särskilt mycket. Mycket att göra i skolan vilket tar på krafterna, sedan är det en del privata saker som ligger och stör också. Kan inte påstå att jag har särskilt mycket energi eller ork till någonting. Skulle någon komma och erbjuda mig alternativet att kunna sova bort hela livet skulle jag tacka ja på en gång.

Var nyss ute på en joggingtur. Har inte tränat på ca en månad då jag var sjuk och sen har jag haft asmycket att göra (som jag nämnde i ovanstående stycke..) och det har då inte blivit att jag kommit igång igen. Men tog en runda på 3.5 km ungefär och jag klarade mig runt så jag är ganska nöjd ändå. Blir nog en sådan sväng i morgon också. Ska ändå upp med syskonen och få iväg dom till bussen så kan lika gärna pinna iväg med dom och springa runt lite. Aldrig fel med motion.

Bara lite mer än tre månader kvar nu, sen sticker jag till Tyskland. Det känns lite sjukt. Snackade med dom över Skype igår, och dom är ju så söta hela högen. Pojkarna har sådan förståelse för att jag inte kan jättebra tyska så de pratade långsamt och Michel sa det han kunde på engelska. Ser verkligen fram emot detta, samtidigt som det är lite vemodigt. Kommer nog kännas skumt att lämna alla hemma. Sitter och sneglar på min gamla vovve som ligger här snett bakom mig och det smärtar att veta att jag ska lämna honom i ett helt år. Särskilt med tanke på att han börjar komma upp i åldern nu och jag inte vet hur länge jag får ha kvar honom. Han är frisk och kry och har aldrig varit sjuk (peppar peppar...) så jag tror nog inte att det händer någonting, men man vet aldrig. Man kan aldrig vara säker. Och OM (god forbid) det händer något, så vill jag ju kunna vara här.

Samma sak är det med morbror. Det får inte hända något medan jag är borta. Inte annars heller så klart men ja, jag vet inte ens vad jag pratar om. Ignorera mig.

Ska skölja av mig all svett och krypa ner i sängen med en bok. Har börjat på Cirkeln, och den är bra. Hörde av Mathias idag att den t om blivit översatt till engelska och säljs i Australien! Inte illa, inte illa.
 
Har för övrigt öppnat en ny blogg (au pair blogg) men har inte uppdaterat något där än så jag lämnar adressen när den är lite mer uppstartad, så att säga.

Tjosan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0